Khamis, November 20, 2008

Terkilan & Kecewa

Salam..T'panggil saya utk menulis disini. Kejadian mlm td mmg sungguh tk diduga,sy merasa kecewa dgn bapa kepimpinan atasan di kawasan sy.Knp dia mjadi seorg yg tlalu emosional,tkde rasa toleransi dlm diri.Di pendekkn cerita,mlm td sy mhadiri Mesy.Agung Pemilihan Belia Daerah.Thn ni adalah thn pemilihan,tp belia tidak lah sehebat kempen politik.Semasa penamaan calon ajk baru,sy yg selama ini dilantik sbg Naib Pengerusi akhirnya tidak dmanakn utk mana2 jwtn pd thn ni.Bg sy,bab jwtn tkdelah berapa penting sgt dsini..apa yg penting keikhlasan dlm mbuat sesuatu pkara p'lu ada.Timbul rasa kecewa apabila ada campur tangan org lain yg tk pernah tlibat langsung dlm belia.
Dipendekkn cerita lagi,mesy mlm td drasmikn olh pembesar dr kawasan sy yg mmg tk suka dgn pembaharuan politik yg kami nk buat dkawasan kami.Sy melayan beliau sebaik yg blh,tknk tunjukkn yg dia mmg ada masalah dgn sy.Dia tiba,sambutan dberi..duduk kt tmpt VIP pun..ucapan yg manis2 je kluar dr mulut ni (maklumlah jadi MC)..mmg org lain takan tahu apa yg blaku d antara kami sblm ini. Tp bila tiba time dia b'ucap utk perasmian,aduhhhhh..sebijik..dua biji..3 biji..b'bakul2 kata2 yg tk spatutnya disuarakn olh beliau tlh kluar.mgkn org lain tk prasan,tp ayat yg dgunakn samalah sewaktu beliau bkempen kelmarin.cuma ditukarkn nama "PUTERI" kpd "BELIA"..hahahahhahah..gelak sdiri jelah sy mdgrnya.Tp hati ni sakit lah jugak.
Tkde minat,tkde ilmu di dada,dengki dgn org lain,tk dpt peruntukn dr atasan,main bomoh(mandrem-btul kot ejaan ni)..bentu tu smua yg kluar dr mulut beliau.Klau ada rakan pu3 yg tahu kisah kempen bhgn sy,dorng faham la ayat2 kempen org atasan tsebut.Sama je..kempen kt pu3 mcm tu..kempen kt belia pun benda yg sama.Kesian belia lain tk tau ceritakn! t'nganga-nganga la dorng masa tu.
Sy tdgr exco belia yg hadir mlm td,ada yg srh letak nama sy..tp ayat yg sy dgr.."jgn la..**&#@#@% la.."(mcm takut sgt dgn org atasan ni)-apa tu? mentang2 buat kt tmpt dia,mkn mlm pun dia sponsor..mesti kena ikut apa yg dia srh buat ke? 6thn sy tlibat dlm dunia belia & politik,tiba2 kecundang kt belia..rasa mcm 1 tamparan hebat.knp la kita perlu ada pemimpin besar mcm ni? tk mahu mbantu & mbawa org dbawahnya ke arah yg lbh baik.sepatutnya tugas dia menyatukn semula..bkn mjadikn keadaan semakin parah!! nmpk sgt dia masih tk blh menerima kepimpinan baru d tempat kami. Dah la tu Pak Cik..berubah la. Kami generasi muda,ingin meneruskan kpimpinan yg bakal dtinggalkn olh pak cik.klau mcm ni lah gayanya,tk mustahil 1 hari nnt tkde generasi muda yg syg pd UMNO lg.INILAH YG AKAN MBUATKN GOLONGAN MUDA SEMAKIN MENJAUHI UMNO..!! please la pak cik,berubah la.sayangi kepimpinan yg ada skrg..krn kami tetap menyokong kepimpinan atasan kami..

1 ulasan:

Lupin the 3rd berkata...

Salam,

Ini antara sebab kebanyakan golongan muda tak berminat untuk menyertai parti politik (termasuk saya). Bukan sekali dua terdengar cerita begini di sekitar Melaka... Harapan tinggi untuk melihat perubahan berlaku dalam corak kepimpinan parti politik di Malaysia.. Dan tanggungjawab mereka yang bakal menjadi "pemimpin" untuk merubahnya.

Wassalam