Sabtu, Januari 10, 2009

Malam Minggu ku..

Malam minggu ni saya dtg ke pejabat utk mbuat sdikit kerja.Dh ada masa tluang ni,dpt lah menulis sekejap di blog ni.Hati ni rasa mcm tk best je sbb tk dpt ke T'ganu dr mula hingga minggu t'akhir ni.bkn apa,byk sgt kerja yg perlu dibereskn..bagi mereka yg bekerja sdiri @ bekerja dgn kerajaan negeri blh la luangkn masa dr mula hingga hari mengundi nnt.Tp bg org yg mkn gaji mcm saya ni,tpaksalah mengikut arahan jabatan.Harap kawan2 disana dpt memahami keadaan kami yg tk dpt hadir ke sana ye.Insyaallah,klau tak ada aral-melintang..smp la kami hujung minggu ni.
Semalam ada mesyuarat pu3 dun di bahagian saya,alhamdulillah....Pu3 yg dikategorikan hitam akhirnya mahu bekerjasama dgn kepimpinan sekarang.Namun begitu masih ada lagi Pu3 hitam yg berdegil utk bsama kami.Tapi mungkin ketidakhadirannya pd mlm tadi bersebab.Apapun "think positif Niza.." Harap moga penyelaras dun tersebut dpt mengembalikn semangat pu3 kpd mereka,cuma mungkin ianya memerlukn sedikit masa.
Apapun saya nk ucapkn TAHNIAH kpd Erin & Anis yg btugas di T'ganu bmula 5hb kelmarin hingga ke hari mengundi nnt.Bagus lah tu,golongan muda diketengahkn.Bkn apa,sekurang2nya mereka dpt belajar mengenal UMNO dgn lbh dlm lagi.Dan dgn sdiri mereka dpt belajar bagaimana bekerja semasa menghadapi pilihanraya.Mereka bdua adalah pilihan terbaik pu3 bhgn..krn selama ini pun byk kerja-kerja semasa pilihanraya Umum di Alor Gajah,mereka jugalah yg byk membantu mengendalikan b'bagai tugas.Semoga apabila mereka balik nnt,mereka akan mjadi lbh btanggungjawab dlm mnduduki sesebuah pertubuhan @ organisasi.Byk pengalaman dpt dibelajar semasa btugas dlm musim pilihanraya ni.
Mcm diri saya sdiri,saya mula mengenali UMNO selepas sy ditugaskn menjaga bilik gerakan semasa di Pilihanraya Kecil Anak Bukit.Mcm2 pengalaman yg dpt saya belajar.Pd masa tu,sy sbg wakil kpd Ketua Pu3 Bhgn Alor Gajah.Masa tu apa Cawangan, apa Bahagian pun saya tk tahu.Bmula dr situ,hati saya rasa lebih btanggungjawab utk bsama2 UMNO.rasa seronok dpt bsama2 dgn Wanita,Pemuda & Pu3 itu sdiri.Bila kita ramai kenalan,lama-kelamaan akan timbul rasa keseronokkan utk lebih mendalaminya kn!Alhamdullilah..kini sy dpt mengenal,bcakap dgn sesiapa pun.Dimana2 saya pergi,pasti akan ada kenalan yg mengenali kita..

3 ulasan:

Awanama berkata...

Bila nak tinggal ajaran hadhari?

Awanama berkata...

Isi borang bulan puloklah?

Ahmad Saabun berkata...

Salam, saya lihat saudari rajin menulis hinggakan ada catitan harian. Namun sudah agak lama tidak posting terbaru. apakata kerajinan saudari itu ditambahkan lagi dengan menulis topik politik yg boleh dikongsi oleh pembaca yang lain. Kalau sudi jengahlah blog saya. Salam