Rabu, Mei 13, 2009

Saling Ingat Mengingati

Hari ni tekanan ditempat kerja tkde la sgt.Bekerja mcm biasa jugak.Petang smlm ke rumah CM utk Program Sambutan Ulangtahun UMNO Melaka.Alhamdulillah,ramai juga yg dpt meluangkn masa utk hadir sama.Cuma hari ni saya terfikir apalah nak jadi dgn anak2 melayu zaman ni.Sedih bila melihat kerenah dorang.Kesian pun ada..mcmana caranya kita nk banteras gejala2 sosial yg menular skrg ni?semua org perlu memainkan peranannya.Samada ibubapa,guru2,rakan sepejabat,rakan sekerja semuanya kena memainkan peranan utk banteras perihal ni.Semua org mesti kena tanam rasa cinta & sayang pd Melayu.Terutamanya generasi muda kita yg baru nk belajar erti hidup saya mengingatkn termasuklah diri saya sendiri..

4 ulasan:

tempursakti berkata...

Salam...
nak ambil peluang untuk perkenalkan jus untuk kesihatan keluaran bumi malaysia,sihatkan badan cergaskan minda.
sesekali luangkan masa ke...http://www.shamelin2u.com/maelkoprat.htm

Tanpa Nama berkata...

salam...

kadang-kadang penjawat sesuatu jawatan lupa, tanpa undi dan sokongan orang bawah, dia takkan berada di atas. jangan la menidakkan hak seseorang untuk memperolehi sedikit peruntukan dari kamu. malah, wujud tanggapan serong pula bila kita membuat sesuatu perubahan. katanya kita ada agenda sendiri. saya akan ingat apa diperkatakannya. bukannya saya hairan sangat dengan budget tersebut, sekadar memperjuangkan hak rakan yang lain. tak mengapa wahai yang memegang jawatan. tunggu 2011.

Azniza berkata...

tanpa nama: jawatan yg dipegang adalah amanah kpd seseorg.Jika ada rasa tk puas hati @ tk suka dgn penjawat bkenaan,tegurlah/nasihat lah ia.jgn la mbuat andaian diblkg.Klau rasa diri ada hak..ke depan.Tp setakat ni tkde sesiapa pun yg minta peruntukn dr saya.dan utk pengetahuan,jawatan yg disandang bknnya mndpt apa2 elaun.peruntukkn adalah utk pu3, bkn utk kegunaan persendirian.Tp insyaallah,klau rezki btambah..tk mgkn sy melupakn.TAPI..RASANYA CIK TANPA NAMA NI,SAYA KENAL.AYAT MCM BIASA DGR JE!!hehehe..

Rozilahwati berkata...

salam,

cik puan, bab ingat mengingati ni, i nak ingatkan u, petang ni ada meeting. malam ni ada perjumpaan. hargai masa... hahahah....

cik puan dah makan?