Khamis, September 04, 2008

Sambung lg nk cerita..2hr lps pwakilan saya tlh dpanggil olh pihak sebelah.smua dok heboh ngadu kt saya samada nk pegi@tidak.Saya nasihatkn la dorng utk pegi je..dgr apa yg nk dsampaikn.buat apa kita nk bmusuh2 smp tk blh nk bjmpa dh.
So,mlm tu lps terawih(lbh krg dlm pkl 10lbh) bdk2 ni pegi la bjmpa dgn pihak sbelah sana di tmpt yg dijanjikn.tp alangkah tkejut nya dorang bila mndapati org UMNO (sorang je-tp bos la jugak) ada turut serta.apalagi,trus bdk2 tu mana yg sempat blah,trus tknk join.
Bg dorang utk apa org tu turut serta dlm pjumpaan pu3 ni? kata tk pernah nk libatkn pihak umno..tp knp la tetiba je org tu ada kt sana.
Trus-terang saya katakn dsini bhw pihak kami tk pernah nk libatkn org umno.mmg la dlm masa ni apa yg kita ckp,org tk akan pcaya,jadi adalh lbh baik utk saya bdiam diri je dulu.Ini tbukti apabila kwn rapat saya sdiri mghentam saya scr bdepan tp dlm nada yg baik sbb tlanjur kt cawangan pu3 yg bsidang akhir ni kami duduk bsebelahan.sbbnya dia dtg dgn pemerhati pu3 bhgn(kbetulan dr pihak sbelah).dsebabkn dia kwn baik saya,maka dgn tkde rasa apa..saya trus la duduk sbelah dia memandangkn dia duduk sorang2 kt situ.bdk2 pihak saya ramai pulak yg hadir hr tu.dlm duduk2 tu la kami b'borak.byk kali dia "smash" saya dgn ayat2 yg mmg pihak sbelah gunakn utk sakitkn hati sbb hal2 tu tk blaku pun pd kami.smp saya kata "buat masa ni tk guna utk aku terangkn apa2pun t'utamanya pd org mcm ko..!!" walaupun tk sepatutnya saya bkata sedemikian,tp saya nk dorang tahu kebenarannya.biarlah dorang nk kata kami penentang,melawan arus..tp pjuangan kami adalah pjuangan yg ikhlas tnp melibatkn kekuatan org lain.apa yg kami dpt nnt adalah hasil drpd usaha kami sndiri..

Tiada ulasan: