Khamis, April 30, 2009

Sentiasa Bersyukur

Alhamdulillah..petang semalam saya dimaklumkan bahawa salah seorang Kpu3 Bhgn di Melaka dpt jawatan sbg Pengarah Sykt.Pemasaran Melaka.Bagus la tu..inilah masanya Pu3 utk buktikn pd semua bahawa kita boleh membuat pembaharuan.Walaupun ramai org kata tempat yg dia dpt ni adalah tmpt utk buang org,tp mereka silap. Yaty!! ko kena buktikn bahawa tak smuanya sama.Pu3 Melaka yg lain sedia membantu sekiranya diperlukan.
Sbg seorg kawan,saya turut tumpang gembira & bangga dgn pencapaian beliau.Sbb saya yakin,beliau seorg yg berkaliber & berpotensi utk menaikkan nama Melaka di semua tempat di Malaysia.

11 ulasan:

frenemy berkata...

NIZA,

SENTIASA BERSYUKUR, bila pulak you nak dilantik jadi pengarah syarikat, mintalah kat YB DTK GHAFAR ATAN,paling koman pun ahli lembaga pengarah pertanian Melaka ke? atau pun ahli perngarah syarikat telekomunikasi MELAKA ke?

pandai_pandai-lah nak hidup, aktif politik nie kena banyak pakai duit, tengok puan Hasnah SALAM tu, zoom, sebab duitnya banyak....

sdra jelatang berkata...

niza,

Ketua PEMUDA UMNO ALOR GAJAH, telah dilantik memegang jawatan AHLI MAJLIS ALOR GAJAH, macam mana pu3, hai tak kan DATUK GHAFAR, tak nampak kaliber pu3.

Senang aje, next time jangan undi datuk ghafar undi aje orang lain...he.he..

Azniza berkata...

frenemy : kita mesti b'syukur dgn apa yg kita dpt.Klau dh rezki tu tk kemana.Jgn kita dengki-mendengki sesama-sdiri..Kenapalah suka nk banding-bandingkn dgn org lain.Yaty dpt jawatan tu sbb dia ada kaliber & doa blh bekerja.Apapun frenemy,KITA KENA UKUR BAJU DIBADAN SENDIRI..Aktif politik ni,bkn hny bdasarkan kena ada DUIT je.Tapi klau ikhlas berjuang..tu semua tk penting.Maybe u kot yg pandang semua tu?eee..hehhehe! malu nyer hehehe!!

sdra jelatang : jgn iri hati dgn org.bagus lah ketua pemuda bhgn AG dpt jwtn Ahli Majlis AG.Pu3 ni masih diperingkat nk belajar..biarlah kami bekerja dulu.Bab undi tk undi ni,tkde sapa blh komen..knp pulak kami "jgn undi Dtk Ghafar?"skrg dia Ketua UMNO Bhgn AG,kami mesti patuh & bekerja bersama beliau.Pu3 tkde masalah dgn sesiapa.Kami seronok bekerja..heheheh!!

Rohazam berkata...

Wah... pekerja politik kena kejar pangkat dan jawatan ke? mungkin perlu ikut keadaan tertentu tapi bukan wajib.... lagipun zaman skrg itu semua jadi ukuran pada pandangan rakyat.... samada ukuran baik atau tidak baik bergantung kepada pembawaan kita....

Ni ape cite undi2 ni... barang yg lepas jgn dikenang, kalau dikenang merana badan.....

Tanpa Nama berkata...

kak som ni x suka tgk org umno dok memporakperandakan kepala budak puteri ni...eish...kan niza dah bgtau puteri generasi perubahan... Haaaa janganlah ajar mendde2 yg x baik dalam umno ke puteri....
Kak som tak suka tau.....
Kak som betul2 x suke!
Tapi apa yg kak som suke ialah tgk bdk puteri ni buat kerja bercampur masyarakat....
Haaaa itu yg betul...tak kisahlah kena basuh pinggan ka, kena angkat manggkuk ka/ janji ikhlas ..
Niza ekau buek tak tau yolah....

frenemy berkata...

salam NIZA,

Maaf ya, sengaja nak test, cara anada berkomunikasi. so far you passed brilliantly.


Keep it up, PU3 perlu ahli-ahli yang tabah saperti you.

SALAM PERJUANGAN

frenemy-bekas AJK pemuda bahagian AG- SEMASA ghafar atan-KP

minah hospital berkata...

Puan, semasa kes ANWAR dulupun AZIZAH selalu berkata bahawa rumahtangga mereka di dirikan atas dasar cinta, merka kahwin lari,....

Tengok sekarang apa yang berlaku, AZIZAH selalu berkata dia tahu apa yang suami nya lakukan-demi bangsa agama dan negara, tetapi ada kes Shamsidar, kes Norlaili, kes isteri HAMZAH ZAINUDDIN, kes liwat...


Saya bukanya apa, tak suka puan menangis muntah darah nanti, tengok-tengok kan lah, JUST CHECK ON ROHAZAM whereabout, politik ke atau....

Rohazam berkata...

Makkk ai! menangis muntah darah... itu tahap santau tuh... heheh... rasa2nye... bole kata melambak pu3 kat melake ni cam muke laki si niza.... petik jari je kalo niza nak dapat repot pasal laki dia ni...

mudah2an luahan minah spital tu dapat saya jadikan ingatan.... bagus le ni... ada jugak org ambil berat kami laki bini... doakanlah yang terbaik untuk kami sekeluarga yeee...insyaallah!!

p/s: Ingat sonang ko den nak dapek bini yg sanggup nak jago laki yg patah tulang belakang cam den ni.... kojap2 sakit belakang... kojap2 sakit belakang...

wanita sri pengkalan berkata...

puan pu3, HASNAH SALAM, dulu pun macam you juga, katanya, dia masuk umno nak berjuang untuk melayu, berjuang apa, nak lepehkan tembelok dia yo,adik beradiknya pun samo.

BAGUSLAH KALAU PU3 MASUK UMNO NAK BERKHIDMAT, SEMUA ORANG CAKAP MACAM TU, TAK YAH BERTANDING JAWATAN KALAU MACAM TU KAN, BUEK APO BERTANDING, KESIAN YB PIPAH TU,nasib baik dapek wakil rakyat, kalau tak sampai ke tua koje ket kemas.

BETUL KE ORANG MASUK POLITIK TAK NAK JAWATAN NIE, HUI BAGUS NYA MENGALAHKAN MALAIKAT.

Azniza berkata...

Salam,
frenemy:-bekas AJK pemuda bahagian AG- SEMASA ghafar atan-KP
* terima kasih frenemy krn sudi melawat & beri komen dlm blog saya yg tk seberapa ni.

Masuk politik,MESTI sebab nk kejar PANGKAT & JAWATAN. Tapi bg saya secara peribadi,bkn itu tujuan saya.Tengok sajelah diri saya ni..2002-2009(7 thn)hidup berpolitik..drpd tkde apa jwtn-jadi S/U- skrg Naib KPU3B.klau nk kata org b'politik ni smua nk kejar jatawan..knp saya masih berjawatan PEMBANTU TADBIR ye?sebabnya,saya tak pernah nk kejar semua tu.Knp org tk nmpk kat situ ye?sbb bg saya..hidup berpolitik byk mengajar saya berdepan dgn dgn smua org,smua keadaan.Politik byk mengajar saya erti kematangan hidup.Jadi,tlng la jgn samakan saya dgn org2 kt luar sana tu.pucuk pangkal..penerimaan seseorg tu b'gantung pd apa yg dharapkan olehnya.Itu saja..saya senang dgn kerja skrg & senang b'politik dlm keadaan skrg.Mungkin belum ada rezeki utk saya nk jadi pengarah ke atau apa2 kerja yg b'jawatan tinggi.Bila tiba masanya,insyaallah,tk kemana..So, apa yg penting..kena kerja secara IKHLAS hehehhe..

Tanpa Nama berkata...

salam...

syukur... ya kita mesti sentiasa bersyukur atas apa yang kita perolehi. kalau tak kita masih menggunakan pajero lama lagi. nak ke mana - mana pun minta kawan - kawan tong - tong minyak.

renung - renungkan

saudara frenemy masih berpolitik? atau sekadar memerhati?